projektarbete

ett mini stycke ur inledningen till mitt projektarbete:

Brist på intresse är ingenting jag kan skylla på denna gång, en annan sak var det med matten, naturkunskapen och idrottslektionerna som lärarna valde att förgylla med fotboll. Där skyller vi på brist på intresse.

Denna gång kan jag inte skylla på något. Allt inom frisöryrket har jag velat lärt mig, jag har pluggat på proven av eget intresse för första gången någonsin. Jag har hittat ett ämne som jag vill veta allt om, och framförallt, komma ihåg det. Efter två år av korvstoppning i hjärnan, efter att ha fyllt hjärnan till max och sedan öst på ännu mer kan jag nu konstatera att det är omöjligt. Trots stort intresse.

Efter två år på frisörlinjen har jag lärt mig massor, och glömt nästan lika mycket. Sakerna som man repeterar kontinuerligt tex vilken väteperoxid som ska användas till vad kommer man oftast ihåg, men hur var det med ph-värdet, peptidbindningarna och permanentens historia? Just det, minnet sviker gärna där.

Det är där den här boken kommer in som en hjälpande hand. Som en vettig bibel, mosebok eller ett gäng rader fantastisk läsning för oss frisörer. Använd den som ett uppslagsvärk när du får blackout eller läs igenom hela och hoppas på att det fräschar upp minnet. Ett tag i alla fall.En bok med grundlig frisörteori utan djupdykningar eller svårformulerade rader. Varsågod.

Har kopierat lite hipp som happ ur inledningen, därav lite hoppig känsla. Behöver finsliping till tusen, men nu har ni en aning om vad som är på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0