sätt aldrig er fot på salong hårvågen

lägger upp det här inlägget igen, hade kommit så långt ner. Ber er återigen att lägga upp inlägget på er blogg eller länka till min blogg, händelsen ska ut!
Skrivet 20100601


Funderar över hur fan man ska kunna skriva ett vettigt inlägg om varför ni aldrig bör klippa er på hårvågen utan att behöva förklara varför. Det går inte. Min praktik på hårvågen professional är avslutad och jag kommer aldrig sätta min fot där igen, anledning? Sardar, ägare av salongen, är inte alls så där trevlig som man först får intrycket av. Han är vidrig. Han vet inte vart gränsen går och vet inte vart det är okej att ha händerna. Vidrigt. Han vet inte vart det är okej att ha händerna på en tio år yngre praktikant och ha vet inte heller vart det är okej att ha munnen. Fyfan.


Det är inte lätt att förklara vad som har hänt och det är egentligen inget jag vill, men jag känner att jag måste. Jag måste berätta vad som hänt så att en del av hans kunder försvinner, att han får ett sämre rykte och att hans salong måste läggas ner. Det är inte bara jag som blivit utsatt av hans övergrepp och det är fruktansvärt. Jag vill inte att en till person ska bli utsatt och råder därför alla frisörer att inte jobba där och att alla blivande frisörer inte ska praktisera där. Sardar vet inte vart gränsen går. Fyfan.

Det har tagit overkligt lång tid att skriva detta inlägg eftersom jag måste pausa då och då och återhämta mig. Jag är fortfarande i chock. Det är förjävligt att det finns vuxna män som inte vet vart det är okej att ta på en tjej och inte, att ta på en tjej trots att hon säger ifrån. Hur kan man fortsätta? Händelsen, både min och den andra tjejens, är anmälda och jag hoppas allt gå vägen. Gör mig, och andra som kanske annars skulle bli utsatt, en tjänst. Sprid ryktet om Salong Hårvågen i Sundsvall, han förtjänar inte en egen salong. Han förtjänar ingenting.


Fortsättning följer om hur anmälan går, allt för att folk ska förstå att det här inte är okej. Man kan inte behandla praktikanter hur som helst, man kan inte behandla människor hur som helst. Hjälp mig, hjälp andra, sprid vad som hänt och besök ej salongen. Tack.

Ni kan fortsätta läsa om händelsen och vad som händer just nu runt om kring händelsen under rubriken "övergrepp" i katigorifältet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0