toalettannons

Blev tvungen att uppsöka en offentlig toalett idag efter att magen snurrat runt och visat tydliga täcken på att det var fruktansvärt brottom. Jag är inget fan av offentliga toaletter. Jag börjar alltid tänka på vems stjärt som var där senast och måste ta papper och torka av sitsen två gånger innan jag kan lägga toapapper i två lager som jag sedan sätter mig på. ÄNDÅ väcks tanken om olika stjärtar. + att jag får panik och tänker att låset inte funkar och att något kommer komma in, eller värre, det går inte att komma ut. ett till + i min hata-offentliga-toaletter-kampanj är att det kostar 5spänn, 5kr för att få pooopa i extremt nödfall. Sjukt. Sjukt också hur nojig man kan vara.

I alla fall. När jag satt där upptäckte jag att väggarna var täckt med klotter. Fult klotter. Knappast en banksy som hade varit framme. Några ungar hade skrivit en tag, en tag som jag förövrigt aldrig kan tyda. Tyvärr. Och de där med att skirva sitt namn, gäng namn eller något obetydligt på en toalettvägg det kan jag ju förstå. Killar som vill markera sitt revir, visa att det här är deras toalett och fel tag får fan inte sitta där. Det är ungefär som när djur markerar sitt revir med kiss, kan jag tänka mig i alla fall. En ovetande tjej är förstående för revirpinkning och tags.

Det jag däremot inte är förstående för är att det var minst 4st som med bläckpenna klottrat sitt mobilnummer och texten "killar, ring. ps. kön:tjej" Hur fan tänker man då? Tror man att den snygga drömkillen man fantiserar om går in på toan sparar nummret och ringer? Nej. Om det ens är någon som tar nummret som står klottrat tillsammans med den där "kom och knulla mig. ps. är en fjortis med toapapper i bh'n, sönder touperat hår och en sminkning som skulle räcka för 43 människor, egentligen" texten är det förmodligen en vidrig äldre man som tror att äntligen, äntligen ska jag få ha sex. Jag tycker att det är förjävligt hur man kan skriva så där, eller rättare sagt, hur man kan våga skirva så där.

Hur kan man som ung tjej våga skriva så där, vilja att en främmande man, eller kille som dom skrivit, ska ringa? Vad är hon ute efter? Bekreftelse av en kille som är så patetisk och desperat att han faktiskt tar nummret som står klottrat på en toalettvägg, vem vill att han ska ringa?

Kanske är det bara jag som är nojig och anser att det kan vara farligt att träffa en främmande man, efter en toalettanons, men utifrån min syn finns det betydligt smartare sätt att ta till för att träffa en kille. Det är många vidriga män i den här stan och man kan ha otur att träffa dom, det viktiga enligt mig är att inte locka dom. Lockar man med en toalettannons kommer dom aldrig inse att de dom gör är fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0